قابلیت UTC در دوربین مدار بسته چیست؟

منوی OSD دوربین، مزایای UTC، تکنولوژی UTC،قابلیت UTC در دوربین مدار بسته چیست؟ ، فناوری UTC،نحوه کار با UTC

قابلیت UTC در دوربین مدار بسته چیست؟

در حین نصب دوربین مداربسته ، مواقعی پیش می آید که نصاب دوربین مداربسته مجبور به نصب دوربین بر روی سقف یا دیوار می شود . این امر باعث پیشگیری از خرابکاری و دسترسی های غیر مجاز می گردد . از سمتی این موضوع باعث می شود تا دسترسی به دوربین ها جهت انجام  تنظیمات ، تعمیرات و … سخت و دشوار شود .
برای حل این موضوع تولیدکنندگان دوربین مداربسته تکنولوژی هایی جدید ابداع کردند که بتوان از راه دور تنظیمات منوی osd دوربین را انجام داد . یکی از بهترین راه حل های ابداع شده ، استفاده از فناوری UTC است که امروزه در اکثر دوربین های AHD برنامه ریزی شده است .

قابلیت UTC چیست ؟

“UTC” مخفف عبارت Up The Coax می باشد و در سیستم های نظارت تصویری آنالوگ AHD مورد استفاده قرار می گیرد . کاربران با استفاده از تکنولوژی UTC می توانند از راه دور به منوی OSD دوربین دسترسی داشته و تنظیمات لازم را انجام دهد.
آپشن های موجود در منوی OSD شامل تنظیمات مربوط به رنگ، نور، فعال و غیر فعال کردن سنسور ها و سایر قابلیت های مختلف دوربین مداربسته می شود .

نحوه کار با UTC

کنترلر UTC دارای یک ورودی و خروجی با پورت BNC می باشد و به منظور استفاده از آن ابتدا باید ورودی آن را به کابل تصویر دوربین مداربسته با قابلیت UTC متصل کرده و بعد خروجی آن را به نمایشگر یا دستگاه ضبط DVR متصل نمود. البته دی وی آر ها نیز جدیدا به این کنسول مجهز شده و دیگر نیازی به خرید جداگانه این دیوایس نداریم .
شما می توانید پس از نصب دوربین ها تنظیمات مربوط به منوی OSD را به راحتی در کنار نمایشگر یا دستگاه ضبط تصاویر انجام دهید.

مزایای UTC

فی الواقع تکنولوژی UTC می تواند به صرفه جویی در زمان و هزینه های نصب و نگه داری منتج شود و به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به دسترسی فیزیکی و مستقیم به دوربین مداربسته ، تنظیمات دلخواه مورد نیاز را در دوربین انجام بدهد . از دیگر مزایای UTC می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دسترسی به منوی OSD دوربین مداربسته از طریق کابل کواکسیال
  • دسترسی و تنظیم دوربین های نصب شده در خارج از ساختمان بدون نیاز به دسترسی فیزیکی
  • کاهش زمان و سختی های موجود برای مشاهده و اعمال تنظیمات دوربین
  • انجام تنظیمات بدون نیاز به دسترسی مستقیم به دوربین

در پایان باید به این نکته توجه نمائید که فناوری UTC صرفا بر روی سیستم نظارت تصویری آنالوگ AHD قابل استفاده است . در دوربین مداربسته تحت شبکه IP تنظیمات از طریق کنترل پنل دوربین و با امکانات رایانه ای حتی از دورافتاده ترین نقاط بوسیله مرورگرهای اینترنتی انجام می شود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.