پارکینگ عمومی هوشمند چگونه کار می کنند؟

پارکینگ های عمومی چگونه کار می کنند؟

امروزه با توسعه فضاهای شهری میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای رسیدگی به امور روزمره به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. همین مسئله موجب شده که حاشیه اکثر خیابان های شهر مملو از خودرو باشد و ظاهر نا مناسبی را ایجاد نماید. برای رفع این مشکل نیاز به مدیریت شهری و کنترل آن می باشد. از جمله اقداماتی که به این منظور انجام شده می توان به راه اندازی پارکینگ های عمومی وخصوصی در بیمارستان ها، مراکز خرید و سایر اماکن عمومی اشاره نمود.

پارکینگ های عمومی هوشمند

مدیریت پارکینگ های عمومی امری دشوار و خسته کننده است و به دغدغه ای برای صاحبان آن ها تبدیل شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نرم افزارهایی مانند نرم افزار مدیریت پارکینگ عمومی ماهان طراحی و تولید شده اند که بسیار انعطاف پذیر هستند و با استفاده از آن ها به راحتی می توان ورود و خروج خودروها به پارکینگ را کنترل نمود.

راهبند هوشمند پلاکخوان

نرم افزار مدیریت پارکینگ عمومی چیست؟

این نرم افزارها به منظور ارائه خدمات مدیریت پارکینگ، خدمات حمل و نقل، نگهداری و کنترل درآمد تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در اکثر پارکینگ های عمومی و خصوصی برای کنترل، مدیریت و گزارش گیری از نرم افزارهای مدیریت پارکینگ استفاده می کنند.  این نرم افزارها با توجه به قابلیت هایی که دارند میزان خطای ناشی از نیرو انسانی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهند.

نرم افزار مدیریت پارکینگ در جهت بهبود روند اجرایی با سرعت و دقت بالا و امنیت پارکینگ تولید شده اند و دارای توانایی دریافت، پردازش، ثبت، گزارش و نمایش اطلاعات هستند. مدیریت پارکینگ های عمومی و خصوصی برای سازمان ها و دولت ها بسیار مهم است و سعی می کنند از بهترین نسخه های نرم افزار که توسط بهترین کمپانی ها تولید شده اند استفاده نمایند و به این ترتیب کنترل مناسبی بر روی تردد خودروها داشته باشند.

راهبند

نرم افزار مدیریت پارکینگ ماهان دارای چه مزایایی است؟

نرم افزار مدیریت پارکینگ عمومی ماهان اندیش و سایر نرم افزارهای مدیریت پارکینگ دارای مزایای بسیاری هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کنترل دقیق و آنلاین پارکینگ
  • دارای طراحی و رابط کاربری ساده ای هستند و کاربران به راحتی می توانند از آن استفاده نمایند
  • گزارش های متنوع از ترددها
  • محاسبه سریع هزینه استفاده از پارکینگ برای هر یک از خودروها
  • کاهش یافتن سرقت از خودرو
  • محاسبه میزان درآمد در بازه های مختلف

بیشتر بدانید : دوربین پلاکخوان چیست

نحوه عملکرد این نرم افزارها چگونه است؟

در پارکینگ ها یک اپراتور در خط ورودی و خروجی خودرو قرار می گیرد و اطلاعاتی از خودرو که شامل شماره پلاک، تاریخ و زمان ورود می شود را به همراه تصویر خودرو به نرم افزار می دهد. بعد از قرار گرفتن کارت شناسایی RFID بر روی دستگاه کارت خوان کد آن برای خودرو ثبت می گردد و سپس کارت را در اختیار راننده قرار می دهند. در زمان خروج نیزاپراتور مجددا کارت را از راننده می گیرد و با قرار دادن بر روی کارت خوان نرم افزار مدت زمان پارک و هزینه استفاده از پارکینگ را محاسبه می کند. با محاسبه هزینه اپراتور فیش پرداخت را جهت ارائه به راننده صادر می کند.

گاهی اوقات پارکینگ ها دارای مشتریان ثابتی هستند که می توان در نرم افزاربرای آن دسته از مشتریان یک کارت ثبت و تعریف نمود  و در هر بار تردد خودرو هزینه پارکینگ را از کارت کسر نمود. با به اتمام رسیدن اعتبار کارت راننده باید مجددا مبلغی را واریز نماید و کارت خود را شارژ کند.

پارکینگ های عمومی چگونه کار می کنند؟

قابلیت های نرم افزار مدیریت پارکینگ ماهان

این نرم افزارها دارای قابلیت ها و امکانات متعددی هستند که موجب می شوند میزان هزینه های پارکینگ به میزان قابل توجهی کاهش یابد. از مهم ترین مزایای نرم افزار مدیریت پارکینگ عمومی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان اتصال به دستگاه کارت خوان و استفاده از کارت RFID به منظور ثبت ورود و خروج خودروها
  • قابلیت اتصال دوربین به منظور ثبت تصویر ورود خودرو به سیستم و همچنین نمایش تصویری که ثبت شده در زمان خروج بر روی نمایشگر رایانه
  • قابلیت اتصال به پرینترهای حرارتی و چاپ فیش فوری برای مشتری
  • قابلیت اتصال به نمایشگر ظرفیت پارکینگ و نمایشگر قیمت
  • امکان تعریف مشترکین و ثبت اطلاعات آن ها در نرم افزار
  • امکان تعریف انواع خودروهای سبک و سنگین و هزینه واحد هر کدام
  • قابلیت تعیین سطح دسترسی و تعریف کاربر نرم افزار
  • قابلیت تعریف تعرفه های ورود ساعتی، ثابت و شبانه روزی برای انواع وسیله نقلیه
  • امکان جلوگیری نمودن از ورود یا خروج مجدد به پارکینگ با استفاده از یک شماره کارت
  • نمایش ظرفیت پذیرش لحظه ای پارکینگ
  • قابلیت محسابه درآمد پارکینگ برای هر یک از کاربران
  • ارائه انواع گزارش ها مانند گزارش بر اساس تاریخ، بر اساس پلاک، بر اساس ورود و خروج و …
  • قابلیت گزارش گیری با خروجی اکسل

نرم افزار پلاک خوان ماهان

قیمت نرم افزار مدیریت پارکینگ عمومی

قیمت نرم افزارهای مدیریت پارکینگ عمومی با توجه محیطی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد و خدماتی که نیاز است ارائه نماید متفاوت است. در واقع این نرم افزارها برای محیطی باید خصوصی سازی شود و تغییراتی در آن صورت گیرد که متناسب با مکان مد نظر باشد. این موضوع بر قیمت نهایی نرم افزار تاثیر می گذارد. معمولا پارکینگ های بسیار بزرگ نیاز به یک سیستم و نرم افزار پیچیده تر دارند که بتواند به تجهیزات متعددی جهت کنترل پارکینگ متصل گردد که قطعا هزینه بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این برند و شرکت تولید کننده نرم افزار نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد. بهتر است که شرکت های معتبر و با سابقه نرم افزاری مانند شرکت نرم افزاری ماهان اندیش که دارای محصولات با کیفیت و پشتیبانی هستند را انتخاب نمایید و خریدی مطمئن و تضمینی را تجربه نمایید.

سخن پایانی

با استفاده از نرم افزار مدیریت پارکینگ اپراتور نرم افزار یا مدیر پارکینگ در هر زمانی می تواند به اطلاعات دقیق و جامعی از پارکینگ دسترسی داشته باشد و به بررسی تعداد تردد خودروها، میزان درآمد، تعداد جایگاه های خالی و … بپردازد و مدیریت بهتری داشته باشد. همچنین به کار گیری این نرم افزار میزان سرقت خودروها را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد و هزینه نیروی انسانی و تجهیزات را پایین می آورد. علاوه بر این خودروها با سرعت بیشتری می توانند حرکت کنند و ترافیک بهتر کنترل می شود. در نتیجه می توان گفت با توجه به این موارد استفاده از نرم افزار مدیریت پارکینگ عمومی در هر پارکینگ عمومی ضروری است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.